در حال بارگذاری ...

کمبود نویسنده کمدی سبب کاهش آثار تئاتر کمدی در مشهد شده است

کارگردان نمایش «مستر پرزیدنت» گفت: تئاتر کمدی در مشهد خیلی کم‌کار می‌شود و به‌تبع آن نیز تئاترهای سیاسی ـ کمدی، چراکه نویسنده، کارگردان و حتی بازیگر طنز خوب نداریم.

به گزارش «تئاتر خراسان رضوی»، کیوان صباغ در گفتگو با فارس عنوان کرد: نمایش «مستر پرزیدنت» به سفارش خانه هنرمندان شهرداری مشهد تولید شد.
وی با بیان این که این نمایش از ۱۵ فروردین تا ۲۲ خرداد اجرا می‌شود، ادامه داد: به دلیل واقع‌شدن برخی روزهای اجرا در ایام ماه مبارک، این نمایش هر شب از ساعت ۲۲:۳۰ در «شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی» به روی صحنه می‌رود.
کارگردان نمایش «مستر پرزیدنت» بیان کرد: نمایش «مستر پرزیدنت» نمایشی سیاسی کمدی است که داستانی خیالی در مورد سفر ترامپ از مرزهای هوایی ایران، سقوط هواپیمایش و سپس دستگیری وی توسط مردمی که می‌خواهند او را محاکمه مردمی کنند، روایت می کند.
وی بابیان اینکه نمایش «مستر پرزیدنت» جزو نمایش‌های موزیکال به‌حساب نمی‌آید اما موزیک نقش مؤثر و مهمی در آن دارد، اظهار کرد: در این نمایش ۵ نفر از بازیگران تئاتر مطرح مشهد و ۲۲ نفر از هنرجویان این هنر ایفای نقش می‌کنند.
صباغ با اشاره به اینکه ژانر سیاسی کمدی یکی از پرطرفدارترین ژانرها در دنیا است، ابراز کرد: ژانر سیاسی کمدی ژانری است که به انتقاد از سیاست‌های دنیا و کشور خودشان می‌پردازند و به همین دلیل در دنیا طرفداران زیادی دارد.
وی ادامه داد: متأسفانه تئاتر کمدی در مشهد خیلی کم‌کار می‌شود و به‌تبع نیز تئاترهای سیاسی کمدی، زیرا نویسنده، کارگردان و حتی بازیگر طنز خوب نداریم و نکته دیگر، این است که بسیاری از تئاتری‌های شهرستانی، تئاتر کمدی را فاخر نمی‌داند.
کارگردان نمایش «مستر پرزیدنت» افزود: بسیاری از تئاتری‌ها در شهرستان و به‌خصوص مشهد تصور می‌کنند هر چه تئاتر ثغیل‌تر و سنگین‌تر باشد، بهتر است در حالی که با این تفکر مخاطب خود را از دست می‌دهند.
نویسنده نمایش «مستر پرزیدنت» اضافه کرد: در ۸۰ درصد اهالی تئاتر تهران حتی به‌اندازه یک خط طنز در نمایش گنجانده‌شده است اما در مشهد هم توانش را ندارند و هم می‌ترسند.
صباغ اظهار کرد: ضعف آموزش دانشگاهی در مشهد بسیار حس می‌شود زیرا بیشتر افرادی که در تئاتر مشهد کار می‌کند بر اساس استعداد و تجربه‌شان کار می‌کند که علمی نیست، تئاتر مشهد بیشتر تکنیک دارد تا تاکتیک یعنی کارها و تئاترهایی که روی صحن می‌روند بیشتر بر اساس تکنیکی است که عوامل دارند نه تاکتیک‌های علمی.




نظرات کاربران