در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی خبر داد:

رشد 80 درصدی تئاتر مشهد در دوماهه اول سال

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: با توجه به تعطیلات اول سال تئاتر مشهد ۶۰ روز طوفانی را پشت سر گذاشت و به لحاظ اجرا، تولید و مخاطب نسبت سال گذشته در همین زمان ۸۰ درصدی رشد داشته است.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی؛ سید جواد اشکذری در گفتگو با مشهد پیام بابیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته تئاتر مشهد رشد 80 درصدی داشته است، عنوان کرد: سال گذشته از 16 فرودین ماه اجرا تئاترها آغاز شد اما امسال ما از 7 فروردین‌ماه تئاتر «دو یک به نفع بارسلونا» به روی صحنه رفت.

 وی ادامه داد: در یک سال گذشته ریتم تولید و اجراها بالا رفت و در جشنواره‌ها تئاتر خراسان به‌ویژه مشهد رشد خوبی داشت به‌طوری جشنواره تئاتر رضوی موفق بودیم و در سایر جشنواره‌ها خراسان به‌ویژه مشهد حضور چشمگیری داشته و ما در این زمینه رکوردشکنی کردیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی افزود: شاهد این گفته من حضور در جشنواره کودک و نوجوان، جشنواره رضوی و جشنواره فجر است که به‌خصوص اینکه برای اول‌بار ما در جشنواره فجر هشت نماینده داشتیم که توانستند 15 کاندیدا، هفت تندیس و 4 تقدیر در این جشنواره داشته باشیم.

 اشکذری اظهار کرد: تلاش داریم اجراها و تولیدات تئاتر مشهد را افزایش دهیم درعین‌حال تمرکز، روی شهرستان داشته باشیم تا تئاتر در سایر شهرستان‌های استان روی صحنه برود؛ مشکل عمده شهرستان‌ها امکانات و تجهیزات است، تربت و قوچان آماده اجرای تئاتر هستند کلات، سبزوار و کاشمر اجرای تئاتر را آغاز کرده‌اند.

وی بابیان اینکه جشنواره تئاتر کاشمر با استقبال خوب مردم روبه‌رو شده است در ادامه افزود: همچنین خواهش‌ها را از سال گذشته سعی کردیم اجرای عمومی داشته باشند که امسال با استقبال خوبی از طرف مخاطبان روبه‌رو شدند که بعضی از این خواهش‌ها فروشی به‌اندازه تئاتر داشتند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی کشور و حضور استعدادهای فراوان هنری نیاز دارد که یک دانشگاه دولتی درزمینهٔ هنر داشته باشد تا بتواند صادر کنند ارزش‌های دینی در قالب هنر باشد.




نظرات کاربران