در حال بارگذاری ...
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر:

کاشمر دارای سالن نمایش بلک باکس می‌شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: با موافقت معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، کاشمر دارای سالن نمایش بلک باکس می‌شود.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، جواد روشندل در آیین اختتامیه جشنواره استانی تئاتر “میثاق” که شب گذشته در مجتمع فرهنگی هنری سرو در کاشمر برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: به رغم اینکه شهرستان کاشمر نیازمند سالن بلک باکس بود و نبود آن یکی از کمبودهای حوزه هنری این منطقه به شمار می‌رفت اما معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان ساخت این سازه را به خود شهرستان محول کردند.
وی در ادامه ابتدا با تقدیر از تمامی برگزار کنندگان این جشنواره گفت: هرچند زمانی که همه وارد سالن می‌شوند همه چیز برای اجرای یک نمایش آماده است و تنها برروی صندلی می‌نشینند، اما این در حالی است که هنرمند در مقابل هزاران چشم برروی سن رفته و در برابر افکت‌های شدید نور و مشکلات بسیار دیگر تلاش می‌کند با تمام حس وجود خود اندیشه‌ای را در معرض نمایش بگذارد.
روشندل با اشاره به اینکه این هنرمندان، حامیان و مسئولان هستند که در حد بضاعت خود کمک کردند تا چراغ تئاتر ششمین جشنواره استانی میثاق روشن بماند، اظهار کرد: از آبان ماه سال گذشته استارت برگزاری این جشنواره با موافقت شورای سیاست گذاری استان در کاشمر زده شد.
وی با اعلام اینکه این جشنواره با حضور هفت گروه منتخب و به مدت هفت شب اجرا شد، بیان کرد: خداوند را شاکریم که امروز چراغ هنر کاشمر در اقصی نقاط روشن هست به طوریکه در نگارخانه ارشاد آثار هنرمند فوق ممتاز خطاطی، در سالن سرو هنرمندان خطه خراسان به مدت هفت شب چراغ تئاتر را روشن نگه داشتند،آثار زیبای خوشنویسی فوق ممتاز خوشنویسی هنرمند کاشمری در آلمان و آوای موسقی و مقامی این شهر در شرق کشور بیرجند می‌درخشد.
رییس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی کاشمر با بیان اینکه تمامی این‌ها ظرفیت‌ها و بضاعت‌های این شهرستان است، گفت: به رغم تمامی توانایی‌ها اما مشکلاتی هنوز داریم که برای رفع آنها نیازمند همت مسئولان استان هستیم.
وی نبود سالن بلک باکس را یکی از کمبودهای جدی این شهر برای اجرایی نمایش‌ها دانست و اظهار کرد: امیدواریم این سالن در آینده نزدیک در مجتمع سرو احداث شود.
روشندل با بیان اینکه معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد احداث این سالن با احداث یک سازه سبک به شهرستان سپرده‌اند، افزود: بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان هزینه دارد.
وی با اشاره به اینکه در سالن‌های ۱۰۰ و ۷۰ نفره بتوانیم ارتباط بسیار خوبی را با تماشاچیان برقرار کنیم و از سالن ۵۰۰ نفره کمتر استفاده شود، بیان کرد: سالن سرو تنها سالن منحصر به فرد شهرستان که دارای استانداردهای فرهنگی هنری است.




نظرات کاربران