در حال بارگذاری ...

«سندروم پای بی‌قرار» روایت‌گر بی‌طرف داستان مهاجرت است

نویسنده «سندروم پای بی‌قرار» گفت: این نمایش روایت‌گر بی‌طرف داستان مهاجرت است.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، علی حاتمی‌ نژاد که ظهر امروز در نشست خبری تئاتر «سندرم پای بی‌قرار» سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: ما سعی کردیم در این نمایش پدیده مهاجرت را بدون هیچگونه قضاوتی توصیف کنیم و برداشت نهایی را به عهده خود مخاطب بگذاریم.
وی تصریح کرد: دولت استرالیا مهاجران غیرقانونی را نمی‌پذیرد و آن‌ها را به گینه نو کشوری در شمال استرالیا می‌فرستد که در این جزیره کمترین امکانات برای زندگی وجود ندارد و متاسفانه نیمی از مهاجران محبوس در این جزیره ایرانی هستند و داستان این نمایش در بازداشتگاه این جزیره می‌گذرد.
این نویسنده تئاتر با اشاره به عدم حمایت مالی از تئاتر مشهد تصضریح کرد: در تهران مرکز هنرهای نمایشی به تئاترهایی که در تئاتر شهر اجرا می‌کنند کمک هزینه پرداخت می‌کند اما ما در مشهد باید مقداری از پول گیشه را به ارشاد بدهیم که این اتفاق فاجعه است.
حاتمی‌نژاد با اشاره به عملکرد شهرداری در حوزه فرهنگی اظهار کرد: یکی از بدترین دوره‌های فرهنگی این شهر در این شهرداری اتفاق افتاده است و ما این سوال را داریم که آیا شهرداری شرمنده این شرایط نیست؟ ولی متاسفانه با وجود این شرایط سوال می‌شود که چرا هنرمندان از این شهر می‌روند.
وی افزود: مثلث تئاتر  شامل هنرمند، مسئول و مردم بود ولی اکنون این مثلث به هنرمند، مردم و رسانه تبدیل شده و مسئولین نقشی در این فضا ندارند.
مسعود عقلی در ادامه این نشست طی سخنانی عنوان کرد: اولین تجربه کاری من به عنوان بازیگر با عبدالله برجسته در تئاتر تاریکی بود و در کنار این موضوع من شاهد تحول در دیدگاه برجسته نسبت به تئاتر بودم و خوشحال هستم که او این ریسک را کرد و این تغییر دیدگاه را به وجود آورد و کاری کرد که مردم با سبک جدیدی از تئاتر آشنا شوند و من مطمئن هستم که استقبال بسیار خوبی از این نمایش صورت خواهد گرفت.
در ادامه این نشست منا بارانی طی سخنانی اضافه کرد: وقتی تیم این تئاتر به انسان پیشنهاد همکاری می‌دهند برای فرد جای سوال وجود ندارد و بلافاصله باید قبول کنی.
وی با بیان اینکه فضای طراحی لباس این کار رئالیستی است، گفت: طی صحبت‌هایی که با کارگردان و نویسنده کار داشتم به این نتیجه رسیدم و بر همین اساس فرآیند کار را به پیش بردم.
این بازیگر و طراح لباس اظهار کرد: بازی در این کار هم برای من افتخار بزرگی است و امیدوارم که بتوانم به خوبی از عهده این کار بر بیایم.




نظرات کاربران