در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی:

سال ۹۵ برای تئاتر سال پر فروغی بود

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: سال ۹۵ سال پر فروغی برای تئاتر خراسان بود و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سال ۹۶ هم مانند سال گذشته به خوبی بدرخشیم.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، جواد اشکذری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خراسان اظهار کرد: در سال جدید سالن‌های تئاتر شهر اجرای عمومی خود را همانند سال‌های گذشته ادامه خواهد داد. همچنین نمایش «بیستون می‌تازد» از امروز، ۱۵ تا ۲۵ فروردین ماه، در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.
وی در ادامه عنوان کرد: همچنین ما اجراهای دیگری نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم و سالن بهار نیز میزبان نمایش‌نامه خوانی «هملت» از آرش‌ خیرآبادی است و به علت استقبال صورت گرفته، ۵ روز دیگر نیز تمدید خواهد شد و از ۲۰ تا ۲۵ فروردین‌ماه به اجرا می‌رسد.
اشکذری در خصوص برنامه‌های انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌ رضوی در بهار ۹۶ خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه، جشن جاری تئاتر خراسان را داریم و از برگزیدگان و فعالان که حضور پرشوری در جشنواره خارجی و ایرانی داشتند، تقدیر و قدردانی صورت خواهدگرفت.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی افزود: در ۳۱ فروردین ماه مراسم افتتاحیه شورای سیاست‌گذاری تئاتر شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار خواهد شد. در این میان در حدود ۲۱ رئیس انجمن تئاتر استان انتخاب شدند و معرفی خواهند شد. در همین روز در نیشابور برگزاری نشست شورای سیاستگذاری شهرستان‌ها را با حضور مسئولان اداره کل ارشاد در دستور کار داریم که به مشکلات و معضلات تئاتر در شهرستان‌های خراسان‌رضوی پرداخته خواهد شد.
وی در خصوص ادامه فعالیت‌های این انجمن در اردیبهشت‌ ماه مطرح کرد: همچنین در اردیبهشت ‌ماه جشنواره دیگری با عنوان جشنواره تئاتر «میثاق» با حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان توسط انجمن هنرهای شهرستان کاشمر و  به مدت یک هفته در این شهرستان برگزار می‌شود و اقدامات بازبینی آن نیز به زودی انجام خواهد شد.
وی عنوان کرد: نشست‌هایی با سرپرست‌های گروه‌های نمایشی انجام خواهیم داد و به محض باز شدن سایت استقرار گروه‌های مرکز هنرهای نمایشی کشور، قرار بر این است گروه‌های نمایشی بیشتری جذب شود.
اشکذری افزود: همچنین طی جلسه‌ای که در تربت حیدریه برگزار شد، نکاتی را تصویب کردیم و بنا بر آن شد که برنامه‌هایی در دستور کار خود قرار دهیم تا نمایش‌های برگزار شده در اردیبهشت ماه متفاوت با سال‌های گذشته باشد.




نظرات کاربران