در حال بارگذاری ...

یک عکاس: عکاسی تئاتر وابسته به لحظات است

یک عکاس گفت: عکاسی در تئاتر در لحظه صورت می‌گیرد و همه چیز در آنی ثبت می‌شود.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، عماد دولتی  اظهار کرد: نمایشگاه من شامل 16 اثراز سال 87 تا 95 است از عکس‌هایی از نمایش «مانیفست چو» تا «می سی پی پی نشسته می‌میرد» را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتم.

وی عنوان کرد: کار‌های ان نمایشگاه ادیت ندارد فقط در حد کنتراست و ادیت رنگ انجام شده است. سعی کردم عکس‌ها فضای مینیمالیستی ، سورئالیستی و فرمالیستی داشته باشد و عکسایی است که در لحظه گرفته شده است را به نمایش بگذارم.

 دولتی در خصوص چرایی این عنوان مطرح کرد: به این علت اسم نمایشگاه «لحظه» است که  این عکس‌ها در یک لحظه نقطه‌ی طلایی عکس و تصویر را نشان می‌دهد و سعی کردم نمایش را در عکس‌هایم به تصویر بکشم و در عکس‌ها «آوای گل» را می‌بینید که آفرینش در عکس به وضوح دیده ‌می‌شود همچنین تصویر «پروانگی» وجود دارد که در آن  رویای عشق به خوبی به مخاظب القاء می‌شود.

این عکاس در خصوص ایده‌ی خود عنوان کرد: من 10 سال است که عکاسی تئاتر انجام می‌دهم و سعی کردم عکس‌هایی بگیرم در کنار سادگی مفهوم داشته باشد و فقط عکس دو بازیگر را نشان ندهم و عکس‌های رویایی با انبوهی از حس خوب را به تصویر بکشم و به همین دلیل تصمیم گرفتم این عکس‌ها را به نمایش بگذارم.

وی در خصوص هدف خود از ایجاد این نمایشگاه اشاره کرد: خواستم کار‌هایی که در طول این بازه زمانی جمع آوری کرده‌ام را به سرانجام برسانم و در نهایت عکس‌ها تبدیل به این نمایشگاه شد. 

دولتی در خصوص شروع عکاسی به صورت حرفه‌ایی اظهار کرد: از سال 83 عکاسی را شروع کردم و در سال 85 با دوست خوبم امیرکربلایی زاده تئاتر را شروع کردم و قصد بازیگر شدن را داشتم اما به صورت اتفاقی وارد دنیای عکاسی شدم و با کمک امیر کربلایی زاده به گروه‌های مختلف معرفی شدم و در سال 87 با کمک نصرالله قادری مجوز گرفتم و به طور رسمی در تئاتر شهر مشغول به کار شدم و با تئاتر «کرگدن» فرهاد آئیش عکاسی را شروع کردم و هچنین برای اساتیدی مانند مسعود دلخواه و اصغر خلیلی عکاسی کرده‌ام.




نظرات کاربران