در حال بارگذاری ...
رونمایی از «رژیسور» پس از ۷ سال

سه‌گانه سعید تشکری کامل می‌شود

رمان تازه سعید تشکری که مجلدی از سه‌گانه داستانی او درباره روشنفکران مشهدی است، با عنوان «رژیسور» از سوی انتشارات سوره مهر زیر چاپ رفت.

به گزارش «تئاتر خراسان رضوی»؛ انتشارات سوره مهر، رمانی از سعید تشکری با عنوان «رژیسور» را زیر چاپ برده که به گفته نویسنده از سال ۱۳۸۸ در انتظار انتشار بوده است.
این رمان به گفته تشکری نخستین جلد از تریلوژی داستانی وی درباره روشنفکران مشهد طی صد سال اخیر است که چند سال پس از انتشار مجلد دوم و سوم این سه‌گانه با عنوان «پاریس پاریس» و «مفتون و فیروزه» توسط ناشر دیگر، حالا توسط سوره مهر به بازار عرضه می‌شود.
به گفته تشکری داستان این رمان که دارای تمی عاشقانه است به ماجرای حمله و به توپ بستنن حرم رضوی توسط ارتش روسیه تزاری باز می‌گردد که در پس زمینه آن داستانی درباره رابطه عاطفی میان یک مترجم زبان فارسی در دانشگاه سن پطرزبورگ با نام نینا با یک ژنرال روس با عنوان ردکو روایت می‌شود.
انتشارات سوره مهر در متنی که به منظور معرفی این رمان منتشر کرده درباره آن نوشته است: «رژیسور» داستانِ شهری است که در آن شروران آتش می‌افروزند، بیگانگان غارت می‌کنند و روشنفکران در کنار مردم ذبح می‌شوند. حوزه اقلیمی رمان، شهر مشهد است که انگار پهنه و باند آن همه‌ سرزمین ایران است. قلمرو معنویت‌گرایی و به توپ بستن حرم رضوی توسط روسیه تزاری کشمکشی غریب را می‌سازد که ساحت بارگاهی به خون کشیده می‌شود که روس و انگلیس رژیسورهای این درام غم انگیزند. غارتی غریب که تنها توسط کلمه به تصویر کشیده می‌شود.
به گفته این ناشر این رمان که در حال حاضر زیر چاپ رفته در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال آینده رونمایی و در بازار خواهد شد.




نظرات کاربران