در حال بارگذاری ...
دبیر سومین جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی:

جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی با ۱۷ اثر آغاز می شود

دبیر سومین جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی گفت: امسال برای نخستین‌بار رکورد حضور نمایندگان خراسان در جشنواره تئاتر فجر با هشت اثر شکسته شده است.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، سید جواد اشکذری که صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های سومین دوره جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: اکثر این آثار در جشنواره تئاتر فجر استان که از ۲۵ تا ۲۹ دی ماه سال جاری در مشهد برگزار خواهد شد، به روی صحنه خواهد رفت.
وی ادامه داد: این جشنواره در چهار سالن اصلی، بهار و عروسکی تئاتر شهر و اشراق حوزه هنری اجرا خواهد شد و در همین راستا هشت نمایشنامه برای بخش نمایشنامه‌خوانی جشنواره در نظر گرفته شده است که عبارتند از روال عادی اثر حمید درودی، کرگدن در کویر اثر جلال بلوکی، سوپ بوقلمون اثر مریم رستگار، شرق دور شرق نزدیک اثر مبین عطاری، بلیط فروخته شده پس گرفته نمی‌شود اثر مصطفی شمقدری، جایی برای کهنه سربازها نیست اثر پیام کاویان، خانه عروسک ایبسن اثر نوید اسدیان و شاپرک خانم اثر مارال عبدالهی.
دبیر سومین جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی تصریح کرد: این خوانش‌ها در سالن عروسکی تئاتر شهر ساعت ۱۱ و ۱۵ ایام جشنواره انجام خواهد شد.
اشکذری خاطرنشان کرد: نمایش‌های اکسیژن اثر مهدی ضیاچمنی، بیستون می‌تازد امیر رضایی، بازگشت در چهارشنبه آخر سال رضا حسینی، یتیم‌خانه فونیکس محمد حسن نیازی، هدیه مرموز یاسر خاسب و تمام من همه عدو مرتضی شاه‌کرم از تهران در این دوره از جشنواره به نمایش درخواهد آمد.
وی افزود: فروش اینترنتی بلیت جشنواره از امروز آغاز خواهد شد و قیمت بلیت سالن اشراق و بهار ۱۲ هزار تومان و سالن اصلی ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.
دبیر سومین جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی عنوان کرد: الزامی وجود نداشت که ما آثار مشهد را در جشنواره بیاوریم اما چون می‌خواهیم از فرصت‌ها استفاده کنیم این کار را کردیم تا آثار مشهد با آمادگی بیشتری به جشنواره فجر بروند.
اشکذری اضافه کرد: کارگاه آموزشی بدن دیوانه در جشنواره فجر مشهد با تدریس یاسر خاسب در روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در مجموعه تئاتر شهر مشهد برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه برنامه‌های زیادی برای اختتامیه در نظر گرفته شده است، گفت: مدیران اصلی تئاتر کشور میهمان ما در این برنامه خواهند بود.
دبیر سومین جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی اظهار کرد: اختتامیه ۲۹ دی ماه در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار خواهد شد و کتاب جشنواره نیز در همین مناسبت رونمایی خواهد شد و نمایشگاه عکس تئاتر جشنواره نیز همزمان با اختتامییه گشایش خواهد یافت.
اشکذری تصریح کرد: جشنواره به صورت آنلاین پخش خواهد شد و همه می‌توانند از سراسر جهان این جشنواره را دنبال کنند.
وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا انرژی مضاعفی را برای گروه‌های مشهدی که در جشنواره فجر شرکت خواهند کرد، به وجود بیاوریم و در اختتامیه از آن‌ها تجلیل کنیم.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی افزود: هشت نمایش از استان با نویسندگان بومی به جشنواره فجر راه پیدا کرده و این نشان‌دهنده این است که مشهد قطب درام‌نویسی ایران به شمار می‌رود و این یک رویداد بسیار ارزشمند در کشور محسوب می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

محمد جهانپا: جان کلام «رویای اسبی به نام شبرنگ» وطن‌پرستی و میهن‌دوستی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

محمد جهانپا: جان کلام «رویای اسبی به نام شبرنگ» وطن‌پرستی و میهن‌دوستی است

محمد جهانپا، کارگردان نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ»، این اثر را برداشتی از داستان شاهنامه فردوسی بزرگ می‌داند و می‌گوید نمایش، نگاهی به زندگی کیخسرو دارد و به موضوع انتقام او از افراسیاب به خونخواهی پدرش و هزاران ایرانی کشته‌شده می‌پردازد.

|

نظرات کاربران