در حال بارگذاری ...
نویسنده و کارگردان نمایش «شراره»:

مشهد بعد از تهران نزدیک‌ترین شهر به تئاتر حرفه‌ای است

نویسنده و کارگردان نمایش «شراره» مشهد را بعد از تهران نزدیک‌ترین شهر به تئاتر حرفه‌ای برشمرد و جوانان با انگیزه و ایده تئاتر مشهد را پشتوانه تولید نمایش در این شهر دانست.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، محمد مهدی خاتمی در حاشیه افتتاح و آغاز اجرای عمومی نمایش «شراره» در تماشاخانه بهار در جمع خبرنگاران محوریت این نمایش را پرداختن به همسران و مادران شهیدان کشور برشمرد و اظهار داشت: پرداختن به آدم‌هایی از این جنس که در زمان جنگ هزاران کیلومتر با جنگ فاصله داشتند اما به‌واسطه حضور فرزندان یا همسران خود در جبهه، جنگ تحمیلی بر زندگی آن‌ها سایه انداخته است، برایم قابل‌احترام است.
وی با اشاره به اینکه نگارش این نمایشنامه در سال ۹۳ صورت گرفت اضافه کرد: جرقه اصلی نگارش این نمایشنامه فوت مادر شهید حسین بیخوش بود که سبب شد پس از حدود ۱۰ سال شروع به نگارش نمایشنامه‌ای با موضوع دفاع مقدس کنم.
نویسنده و کارگردان نمایش «شراره» با اشاره به تمرینات حدود ۴۵ روزه با این گروه تئاتر در مشهد بیان کرد: اگرچه در تهران علاوه بر تمرینات با گروهی متفاوت و حضور قطعی در جشنواره تئاتر ماه، امکان فعالیت در پایتخت برای ما وجود داشت اما به علت بیماری و بستری شدنم در بیمارستان، مجبور به انصراف از تمرین با گروه نمایش در تهران و شرکت در جشنواره تئاتر ماه شدم.
خاتمی با تأکید بر اینکه آخرین نمایش اجراشده‌اش در مشهد به سال ۹۲ و اجرای نمایش «سنگ بست» بازمی‌گردد گفت: خوشبختانه امشب هنرمندان پیشکسوت و جوان بسیاری دعوت مرا برای حضور در مراسم افتتاح این نمایش قبول کردند که این امر سبب شده تا امشب یکی از بهترین شب‌های اجرای نمایش «شراره» برای من و گروهم باشد.
وی با ابراز خرسندی نسبت به استقبال از این نمایش در اجرای عمومی در تهران و حضور موفق در جشنواره تئاتر رضوان تأکید کرد: این نمایش تا ۵ دی‌ماه امسال هر شب ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه با فروش بلیت به قیمت ۱۵ هزار تومان اجرای عمومی دارد و در صورت استقبال مردم، بی‌تردید تمدید می‌شود.
نویسنده و کارگردان نمایش «شراره» مشهد را بعد از تهران نزدیک‌ترین شهر به تئاتر حرفه‌ای برشمرد و جوانان باانگیزه و ایده تئاتر مشهد را پشتوانه تولید نمایش در این شهر دانست.
وی تفاوت میان تئاتر مشهد با تهران را در نزدیک بودن پایتخت به تئاتر حرفه‌ای عنوان کرد و افزود: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در مشهد بی‌تردید تئاتر این شهر نیز بیشتر به‌سوی حرفه‌ای شدن پیش می‌رود.
 




نظرات کاربران