در حال بارگذاری ...
از 14 شهریور تا 4 مهرماه 95 در 6 شهر خراسان رضوی

رپرتوار اجراهای عمومی آثار جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی برگزار می شود

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی از برگزاری رپرتوار اجراهای عمومی آثار جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی در سال ۹۵ به مدت ۲۰ روز خبر داد.

به گزارش «تئاتر خراسان رضوی»، سید جواد اشکذری در این باره گفت: رپرتوار اجراهای عمومی آثار بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی (رضوان) از یکشنبه ۱۴شهریورماه با شروع اجرای دو نمایش در تماشاخانه های اشراق و بهار در مشهد آغاز می شود و ۴ مهرماه به پایان می رسد.
وی با بیان اینکه این رپرتوار متشکل از ۱۵ تئاتر منتخب در جشنواره تئاتر استانی امسال است، عنوان کرد: تئاترهای «منصور حامد بهروز بدون پنیر» به کارگردانی مهیار غازی و علی احمدی و «کاش خوابت را ندیده بودم» به کارگردانی رسول عصاران از ۱۴ شهریوارماه به ترتیب در تماشانه های اشراق و بهار روی صحنه خواهند رفت.
این هنرمند تئاتر مشهد خاطرنشان کرد: نمایش «سهراب و آغاز گرگ» که نام قبلی آن «سوگ سرود گندآرو خون زاد» بود، به کارگردانی احسان روحی از ۱۶ شهریورماه در سالن اصلی تئاترشهر مشهد روی صحنه می رود.
اشکذری با تاکید به اجرای عمومی نمایش های جشنواره تئاتر استانی ۹۵ عنوان کرد: نمایش های منتخب جشنواره تئاتر استانی امسال باید اجراهای عمومی خود را در شهرهای خود داشته باشند و گرنه حضورشان در جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی منتفی خواهد شد.
وی افزود: آثار رپرتوار اجراهای عمومی جشنواره تئاتر استانی، امسال در تماشاخانه ها و سالن هایی چون اصلی تئاترشهر، بهار، اشراق، انوشیروان ارجمند، شهید هاشمی نژاد روی صحنه خواهند رفت.
سید جواد اشکذری اظهار کرد: جشنواره تئاتر استانی امسال، از چهارم مهرماه به مدت چهار روز در مشهد برگزار می شود و در روز هشتم مهرماه مراسم اختتامیه برگزار می شود.
وی افزود: تئاترهای «داستان یک خانواده آبرومند» به کارگردانی حمیدرضا مهدوی مقدم از گناباد، «خاطرات جوجه اردک زشت» به کارگردانی امیر قربانی از تربت حیدریه، «خانه عروسک ایبسن» به کارگردانی بهزاد آقاجانی از نیشابور و «امپرسیون جیغ بنفش» به کارگردانی رضا صفاییان از درگز، «آواز های عقیم زیر آفتاب» به کارگردانی میترا محمدیان از کاشمر و تئاترهای «سهراب و آغاز گرگ» به کارگردانی احسان روحی، «سالاد خاورمیانه ای» به کارگردانی مسعود عقلی، «کروموزوم» به کارگردانی مشترک مهدی سیم ریز و محمد جهانپا، «جنوب از شمال غربی» به کارگردانی مسعود حکم آبادی، «منصور حامد بهروز بدون پنیر» به کارگردانی مهیار غازی و علی احمدی، «کاش خوابت را ندیده بودم» به کارگردانی رسول عصاران، «هیولاخوانی» به کارگردانی سمیرا سلطانی، «کالپسو» به کارگردانی محمد خوش خلق، «بیستون می تازد» به کارگردانی امین رضایی اردانی و «خانه» به کارگردانی مهران سلیمانی پاک از مشهد، بایستی قبل از برگزاری جشنواره تئاتر استانی، در این رپرتوار اجراهای عمومی خود را انجام می دهند.




نظرات کاربران