در حال بارگذاری ...
معاون فرهنگی حوزه هنری خراسان رضوی در نشست خبری نمایش «نوبت یعنی بعدی»:

کارهای هنری بهترین ابزار ارتباط با مخاطب هستند

معاون فرهنگی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: کارهای هنری بهترین ابزار ارتباط با مخاطب هستند.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، ابراهیم زره‌ساز در نشست خبری نمایش «نوبت یعنی بعدی» در حوزه هنری خراسان رضوی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: کارهای تجلی‌پیدا کننده در عرصه هنر بهترین ابزارهای ارتباط با مخاطب هستند و تئاتر یکی از این هنرهاست و در مشهد برنامه‌های خوبی انجام شده است تا فعالین در این عرصه برنامه‌های خود را نمایش دهند؛ هر چند که می‌دانیم هنرمندان ین عرصه نیاز به کمک دارند و این هنر جایگاه خود را در بین مردم و مسئولین به خوبی پیدا نکرده‌ است.
وی ادامه داد: ما سابقه زیادی در عرصه هنرهای نمایشی داریم. هر چند تئاتر امروز مانند سینما از غرب آمده است ولی می‌دانیم که پیام‌های عاشورا را به نحو مطلوبی در همه عرصه‌های جامعه با هنر تعزیه نمایش می‌دهیم که بخشی از فرهنگ عاشورایی ماست.
معاون فرهنگی حوزه هنری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: چون تجربه تعزیه را داریم و بعد از انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی هنرمندان ما در جبهه‌های جنگ از این هنرها استفاده کردند می‌دانیم که تئاتر به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطب از تاثیرگذاری فراوانی برخوردار است.
وی افزود: حوزه هنری به این هنر اعتماد دارد و ترویج آن در بین مردم و حمایت از هنرمندان را که دچار نقصان است در دستور کار دارد. و این ترویج و حمایت می‌طلبد تا همه حمایت کنند که شاهد اثرگذاری آن در جامعه باشیم.
زره‌ساز عنوان کرد: گروه تئاتر «نوبت یعنی بعدی» گروه کاملا فعال و آماده کار هستند که با مضامین دفاع مقدس، ایثار و شهادت اجراهای خوبی را در سراسر کشور داشته‌اند. هنرهای فردی اگر به استان‌های دیگر برای نمایش عمومی برود هزینه زیادی ندارد و قابل تقدیر است و جرات می‌خواهد که تئاتری با مضمون فرهنگ ایثار در استان‌های دیگر نمایش داده شود و آنچه وظیفه حوزه هنری خراسان بوده است این است که میزبان خوبی برای این تیم باشد.
وی ادامه داد: سعی شده بود سالن اصلی در حوزه هنری برای امسال آماده شود ولی متاسفانه آماده نشده است و امیدواریم با کمک مسئولین به عنوان بزرگترین سالن شرق کشور که کاربری دو سویه دارد به زودی تکمیل شده و شروع به کار کند.




نظرات کاربران