در حال بارگذاری ...

«تاریکی» فضا محور است

یک نویسنده تئاتر گفت: نمایش «تاریکی» فضامحور است.
به گزارش «تئاتر خراسان رضوی» به نقل از ایسنا، رئوف دشتی که ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های این تئاتر در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: این نمایش به هیچ وجه یک روایت واقعی نیست.
وی ادامه داد: در تاریکی ما یک داستان خیالی از زندگی و مرگ نادرشاه را به وجود آورده‌ایم که روایت ما را رقم می‌زند و شرایط خاص خود را دارد.
این نویسنده تئاتر در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت‌های صورت گرفته از تئاتر و نویسندگان تئاتر گفت: کمک‌های مقطعی به تئاتر بی‌فایده است چون به زودی به فراموشی سپرده می‎شود.
دشتی در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت از چاپ نمایش‌نامه‌ها عنوان کرد: ما به دنبال چاپ نمایشنامه نیستیم چون وقتی نمایشنامه اجرا می‌شود به نتیجه می‌رسد ولی از طرف مقابل چون چاپ و توزیع مناسبی نداریم اصلا از عدم چاپ کارمان ناراضی نیستیم.
وی افزود: اگر بخواهیم تئاتر موفق باشد باید دست کارگردان را باز بگذاریم و به همین علت من از هرگونه برش خللاقانه کارگردان در متن‌هایم استقبال می‌کنم.
نویسنده تئاتر تاریکی خاطرنشان کرد: از مجموعه فراهنگ که به راحتی قبول کرد تا از ما حمایت کند کمال تشکر را داریم زیرا نیاز تئاتر تبلیغات است و در شرایطی که بسیاری از مردم نمی‌دانند اجرای تئاتر داریم و اساسا مشهد تئاتر دارد این حمایت بسیار ارزشمند و مفید است.
در بخش دیگری از این نشست محمدرضا صولتی بازیگر نقش اول این تئاتر که در جشنواره تئاتر فجر سال گذشته مقام بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورده بود در سخنان کوتاهی گفت: من فقط به حرف‌های نویسنده و کارگردان دقیقا عمل کردم و وقتی در جشنواره فجر به نتیجه رسیدم خوشحال شدم که کارم به نتیجه رسید و خوشحال شدم که نویسندگان و کارگردان از کار من راضی بودند.
وی افزود: کار کردن با برجسته یکی از شیرین‌ترین تجربیات زندگی من بوده است.
در ادامه نشست محمدجهان‌پا یکی دیگر از بازیگران این نمایش طی سخنانی تصریح کرد: یکی از خوشبختی‌های من این است که نویسندگان این نمایش به من می‌گویند ما وقتی این نقش را می‌نوشتیم به تو فکر می‌کردیم و این موضوع به من انرژی بالایی را می‌دهد.
وی ادامه داد: خیلی خوشحالیم که زحمات ما در این کار با موفقیت در جشنواره فجر به سرانجام رسید و ما امیدواریم که بتوانیم با اجرای خوب تاریکی زمینه را برای موفقیت کارهای تئاتر فراهم کنیم.
این بازیگر تئاتر اظهار کرد: مسئولان به ما سر می‌زنند اما سر زدن بدون حمایت مالی، اگر نباشد بهتر است چون دوستان ما به ما سر می‌زنند و انرژی خوبی را می‌دهند که خوشحال‌کننده است.
در ادامه این نشست ندا محمدی تنها بازیگر زن این تئاتر در سخنانی گفت: کار کردن با حاتمی‌نژاد و برجسته را بسیار دوست دارم زیرا از آنان یاد می‌گیرم زیرا آنان چیزهایی را به ما می‌گویند که در هیچ جا نمی‌بینیم.
وی افزود: من در این نمایش نقش عروس نادرشاه را دارم که خیلی زن محکمی است و یک زن اشراف زاده و اصیل ایرانی است و من امیدوارم که بتوانم این نقش را به خوبی اجرا کنم.
در پایان این نشست خبری جواد علی‌خوئیان طراح پوستر و بروشور این نمایش که در جشنواره فجر رتبه اول این بخش را از آن خود کرد طی سخنانی اظهار کرد: در پوستر این کار از تاریکی و نابینایی استفاده شده است و از پس زمینه خط بریل استفاده شده است که کمی غلو آمیز است اما تصویر
رضا قلی میرزا در آن قرار گرفته است تا بتواند روایت‌گر این نمایش باشد.
در انتهای این نشست از پوستر نمایش تاریکی توسط سرکار خانم سرور هادیان از اصحاب رسانه رونمایی به عمل آمد.




نظرات کاربران