در حال بارگذاری ...

تئاتر مشهد از نظر سخت افزاری سی و چهارمین قطب کشور است

کارگردان نمایش «تاریکی» گفت: تئاتر مشهد از نظر سخت افزاری سی و چهارمین قطب کشور است.
به گزارش «تئاتر خراسان رضوی» به نقل از ایسنا، عبدالله برجسته که ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های این تئاتر در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: من در سال‌های فعالیتم در تئاتر به یک نتیجه رسیدم و آن این است که از نظر حمایت مسئولان فرقی بین فردوسی و شکسپیر وجود ندارد.
وی ادامه داد: جوانان ترجیح می‌دهند تا کارهای شکسپیر را اجرا کنند چون حداقل پول نویسنده نمی‌دهند و این خود یک صرفه‌جویی به شمار می‌رود.
کارگردان «تاریکی» تصریح کرد: تا این لحظه هیچ حمایت مالی‌ای از ما صورت نگرفته و به جز حمایت معنوی شرکت فراهنگ حمایت دیگری از ما صورت نگرفته است.
برجسته خاطرنشان کرد: نمایش تاریکی طبق روال کارهای گذشته ما که برگرفته از یک داستان بودند؛ برگرفته از داستان نادرشاه افشار است.
وی عنوان کرد: این نمایش یک تئاتر دوسویه است که برای اولین بار در مشهد به صورت دوسویه برگزار می‌شود و تفاوت اصلی این کار با سایر کارها این است که در کارهای قبلی به دنبال دکورهای عظیم بودیم اما در این اثر به روابط انسانی تاکید داریم و تلاش کرده‌ایم تا در این بخش سرمایه‌گذاری داشته باشیم.
این کارگردان تئاتر افزود: امیدواریم این نمایش موجب ساخت چندین سالن استاندارد در مشهد بشود چون اگر مشهد در ایران دومین قطب فنی تئاتر به شمار برود از نظر سخت افزاری سی و چهارمین قطب کشور است.
برجسته گفت: در این نمایش لزوم وجود ارتباط نزدیک بین بازیگر و تماشاگر حس می‌شد و به همین جهت تصمیم گرفتیم تا تئاتر را به صورت دوسویه اجرا کنیم.
وی اظهار کرد: کارگردانی اثر دو سویه کار مشکلی است و ما تلاش کرده‌ایم تا در این زمینه تمهیدات مناسبی را در نظر بگیریم.
این کارگردان تئاتر در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت‌های اجرای عمومی تاریکی با اجراهای آن در جشنواره گفت: در اجرای عمومی کمی نمایش را برای مخاطب عام عمومی‌تر کرده‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا جزئیات را قبال فهم‌تر ارائه کنیم.
برجسته تصریح کرد: تئاتر مشهد امروز کمتر به جشنواره‌ها توجه می‌کند و هدف اصلی آن اجرای عمومی است و ما نیز در تاریکی به دنبال همین موضوع هستیم و امیدواریم که بعد از اجرا در مشهد ما بتوانیم این کار را در تهران نیز اجرا کنیم و مسئولان در این مسیر از ما حمایت کنند.
وی با بیان اینکه امید ما به گیشه است، عنوان کرد: قیمت بلیت این نمایش را ۱۸ هزار تومان قرار دادیم اما این قیمت از طریق سایت مشهد گیشه ۱۵ هزار تومان است و در روزهای دوشنبه به دانشجویان ۵۰ درصد تخفیف می‌دهیم و همچنین دو روز اول نمایش ۲۰ درصد تخفیف خواهد داشت.
کارگردان تاریکی اضافه کرد: ما تا الان فقط برای آماده‌سازی سالن ۱۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم.
برجسته در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: وجود بازیگران خوب در کنار من یکی از شانس‌هایی است که آورده‌ام به عنوان مثال محمدرضا صولتی شخصیت عجیبی دارد و کار کردن با او خیلی شرایط خاصی دارد اما به شدت انسان محترمی است و در کنار آن خیلی خوشحالم که در زمانه‌ای زندگی می‌کنم که علی حاتمی‌نژاد و رئوف دشتی در کنار من زندگی می‌کنند و چنین بازیگرانی در کنار من حضور دارند.
وی تصریح کرد: مخاطبان ما باید بدانند که تاریکی به هیچ عنوان یک نمایش تاریخی نیست و روایتی رئالیستی دارد با روابط انسانی تعریف می‌شود.




نظرات کاربران