در حال بارگذاری ...

«بینوایان» بدون تحریف اما با دیدی متفاوت اجرا می شود

کارگردان نمایش بینوایان گفت: نمایش بینوایان از ۲۹ بهمن تا ۱۰ اسفند در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود و در صورت استقبال اجرای این نمایش تمدید می‌شود.
به گزارش تئاترخراسان رضوی، نمایش بینوایان با کارگردانی سروش طاهری، تهیه کنندگی مسعود حکم‌آبادی و نویسندگی کیوان صباغ از ۲۹ بهمن تا ۱۰ اسفند در سالت اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.
در این نمایش بازیگران چهره همچون خسرو شهراز، شیرین بینا، آزاده صمدی، پژمان جمشیدی، کورش زارعی، مانلی‌حسین پور، ستایش رجای نیا، کوروش شاهونه، حمید احمدی، الهه بنی‌هاشمی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.
نمایشنامه «بینوایان» را کیوان صباغ به همراه مهدی سیم‌ریز بر اساس داستان بینوایان اثر «ویکتور هوگو» به رشته نگارش درآورده‌اند که بخشی از این رمان بدون تحریف اما با زاویه دیدی متفاوت به روی صحنه می‌رود.
در همین رابطه سروش طاهری کارگردان نمایش بینوایان اظهار داشت: در این نمایش پژمان جمشیدی در نقشی کوتاه حضور دارد و آزاده صمدی در دو نقش متفاوت به ایفای نقش می‌پردازد همچنین خسرو شهراز در نقش ژاور به روی صحنه می‌رود.
وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای این نمایش ۸۰ دقیقه و در روز شهادت حضرت فاطمه(س) به روی صحنه نمی‌رود، خاطر‌نشان کرد: این نمایش در روزهای پنجشنبه و جمعه در ساعت‌های ۱۷ و ۱۹:۳۰ و در روزهای عادی تنها در ساعت ۱۹ اجرا و هزینه بلیت این نمایش در گیشه ۵۰ هزار تومان و خرید بلیت از طریق سایت ۳۵ هزار تومان است.
طاهری در توضیح این نمایش گفت: این نمایش نمایشی مدرن است و همه چیز از جمله نور، صحنه، حتی بازی بازیگران در این نمایش کوچک‌انگاری شده است.
کارگردان نمایش بینوایان تصریح کرد: در این نمایش تضاد طبقاتی حاکم بر قرن ۱۹ به خوبی از طریق طراحی لباس، صحنه به بیننده نشان داده می‌شود و طراحی لباس و صحنه از رنگ پرچم فرانسه استفاده شده است.
وی با اشاره به اینکه از این نمایش به عنوان پرهزینه‌ترین تئاتر خراسان یاد می‌شود، بیان داشت: منظور از پر هزینه تر بودن این نمایش استفاده از تجهیزات مناسب و حضور بازیگران چهره در این نمایش است.
طاهری گفت: بازیگران این نمایش بیش از ۸۰ روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ در شرایط سخت تمرین داشته‌اند اما پژمان جمشیدی و آزاده صمدی دیرتر از سایر بازیگران این نمایش به تمرین رسیدند.
کارگردان این نمایش خاطرنشان‌کرد: نمایش بینوایان از جمله حرفه‌ای ترین کارهای هنری است که تاکنون انجام داده‌ام و معتقد هستم اجرای چنین نمایش‌هایی‌ سبب جریان‌سازی تئاتر در شهر مشهد می‌شود.

 




نظرات کاربران