در حال بارگذاری ...
قصه بامداد یک روز خاکستری

در شب های پایانی، با مخاطبان پرمهر مشهدی وداع میکند

قصه بامداد یک روز خاکستری، نمایشی در ژانر تراژیکمدی به مدت ۷۰ دقیقه که از تاریخ ۲۷تیرماه سال جاری در سالن لطفی پردیس تئاتر مستقل مشهد، به صحنه رفت.محسن رامندی و سامان شرفی کارگردانان این اثر نمایشی هستند؛ و محمد رضایی مقدم نویسنده ی نمایش بوده است. بازیگران قصه بامداد، سید محمد سادات، سامان شرفی و محسن رامندی هستند.

به گزارش خراسان رضوی، در خلاصه ی داستان آمده است: (ویکتور کلونی) وکیل ضعیفی است که میخواهد به هر قیمتی شده، با زیر پا گذاشتن ارزش ها در دادگاهی که فردا صبح برگزار میشود، پیروز شود. دو بازداشتی به نام های بیل کراف و ایبل کانلی، یکی متهم به قتل و دیگری متهم به دزدی ، وسیله ای هستند که ویکتور میتواند به منافع شخصی خود برسد. اما آنها با کلونی همکاری نمیکنند و نمی پذیرند که برای نجات خود، دروغ بگویند. صحنه ی نمایش بازداشتگاهی ساخته شده در ذهن وکیل است و دو متهم، وجوه متفاوت شخصیت او را میسازند. در حالی که ویکتور در اتاق دستشویی است و مدام یک نفر به در میکوبد.)

در طول نمایش، نشانه هایی برای مخاطب وجود دارد. در گریم بازیگر نقش بیل کراف، رنگ بنفش دیده میشود و حسی پوچ و ناامید به مخاطب القا میکند. صورت ویکتور کلونی، نیمی سفید و نیمی سیاه است.

به گفته ی سامان شرفی و محسن رامندی(کارگردان) : قصه بامداد در روزهای تاریکی از زندگی محمد رضایی مقدم نگاشته شده و آنها حدس میزنند، او یکی از شخصیت های نمایش بوده است.

این دو با قدردانی از استقبال مخاطبان گفتند: ما از خنده ای که بر لب دارید، خرسندیم اما هدف اصلی ما کمدی نیست، نمایش ما از ارزش ها میگوید.

آنها با اشاره به تعطیلی های مکرر تئاتر مشهد، از سختی تبلیغات و جذب مخاطب گفتند.

از دیگر عوامل این نمایش :

دستیار کارگردان: دانیال رحمانیان

منشی صحنه: مریم زاهدی

مدیر صحنه: شاهین ایاز

طراح نور: محسن رامندی

انتخاب موسیقی: دانیال رحمانیان

طراح لباس: زهرا سرکوهی

طراح صحنه و دکور: مصطفی رامندی

طراح گریم: مهدی رامندی

طراح پوستر و بروشور، تدوین  و تولید محتوا: سامان شرفی

روابط عمومی: گروه هنری ویرگول

عکاس و فیلمبردار: یونس رازانی

اپراتور اتاق فرمان: دانیال رحمانیان و مریم زاهدی هستند.

 

منصوره سادات موسوی - خبرنگار ایران تئاتر از خراسان رضوی

7مهرماه ساعت : ۳۵ : ۱۴




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

محمد جهانپا: جان کلام «رویای اسبی به نام شبرنگ» وطن‌پرستی و میهن‌دوستی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

محمد جهانپا: جان کلام «رویای اسبی به نام شبرنگ» وطن‌پرستی و میهن‌دوستی است

محمد جهانپا، کارگردان نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ»، این اثر را برداشتی از داستان شاهنامه فردوسی بزرگ می‌داند و می‌گوید نمایش، نگاهی به زندگی کیخسرو دارد و به موضوع انتقام او از افراسیاب به خونخواهی پدرش و هزاران ایرانی کشته‌شده می‌پردازد.

|

گفت‌وگو با داور جشنواره منطقه‌ای خاوران

محمدعلی دشتگلی: جشنواره‌ها در زنده نگه‌داشتن تئاتر موثرند
گفت‌وگو با داور جشنواره منطقه‌ای خاوران

محمدعلی دشتگلی: جشنواره‌ها در زنده نگه‌داشتن تئاتر موثرند

محمدعلی دشتگلی، داور نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران گفت هر رویدادی با عنوان جشنواره می‌تواند در زنده نگه‌داشتن تئاتر در هر مکانی موثر باشد و خود به خود سرمایه اصلی تئاتر که تماشاگر است نیز از این رویداد بهره لازم را خواهد برد.

|

داور نمایش‌های خیابانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر:

جشنواره می‌تواند باعث رفع نواقص و مشکلات تئاتر در آینده باشد
داور نمایش‌های خیابانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر:

جشنواره می‌تواند باعث رفع نواقص و مشکلات تئاتر در آینده باشد

کریم جشنی، داور نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران، برگزاری جشنواره را باعث دیده شدن نواقص و مشکلات این گونه نمایشی دانست که باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، راه‌حلی برای این معضلات پیدا کرد.

|

جهانشیر یاراحمدی از جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران می‌گوید

توجه هوشمندانه آثار خیابانی به ارزش‌های ملی، اجتماعی و خانوادگی
جهانشیر یاراحمدی از جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران می‌گوید

توجه هوشمندانه آثار خیابانی به ارزش‌های ملی، اجتماعی و خانوادگی

جهانشیر یاراحمدی، داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران، محتوای آثار ارائه شده در این رویداد را هوشمندانه و متمرکز بر ارزش‌های ملی، اجتماعی و خانوادگی دانست.

|

نگاهی به نمایش «مَچ مَدَک» اجرا شده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

هیاهویی شیرین برای هیچی تلخ!
نگاهی به نمایش «مَچ مَدَک» اجرا شده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

هیاهویی شیرین برای هیچی تلخ!

امین خرمی*: بی‌هیچ تردید و اغراقی باید گفت که سرزمین پهناور ایران در این موزاییک فرهنگی خود لبریز از قصه‌ها؛ داستان‌ها؛ متل‌ها؛ مثل‌ها و فولکلورهایی است که هر یک، عظمتی از تاریخ و تمدن این ...

|

نگاهی به نمایش «شیرهای خان‌بابا سلطنه» اجرا شده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

وقتی اجرای یک نمایش؛ بیش از هر چیزی خلاء آموزش را بازتاب می‌دهد
نگاهی به نمایش «شیرهای خان‌بابا سلطنه» اجرا شده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

وقتی اجرای یک نمایش؛ بیش از هر چیزی خلاء آموزش را بازتاب می‌دهد

امین خرمی*: قصه و داستان نمایشنامه «شیرهای خان‌بابا سلطنه»، داستانی که در بیش‌ از یک قرن گذشته به قلم افشین هاشمی روایت می‌شود؛ برای بسیاری از هنرمندان تئاتر و مخاطبان این هنر آشناست. اثری که ...

|

نگاهی به نمایش «ننه زار» اجرا شده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

لطفاً بیاییم سکوت کنیم و از دیدن تئاتر لذت ببریم!
نگاهی به نمایش «ننه زار» اجرا شده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

لطفاً بیاییم سکوت کنیم و از دیدن تئاتر لذت ببریم!

امین خرمی*: آیین «زار» میان مردمان خون‌گرم و دوست‌داشتنی جنوب کشورمان یکی از پُربسامدترین آیین‌ها در انتخاب هنرمندان آثار دراماتیک برای نگارش نمایشنامه‌هایی خوش‌نام و ...

|

نگاهی به نمایش «کیلومتر 944» اجرا شده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

پسِ پشت تمام تلخی‌های جنگ هیچ امیدی نیست؟
نگاهی به نمایش «کیلومتر 944» اجرا شده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

پسِ پشت تمام تلخی‌های جنگ هیچ امیدی نیست؟

امین خرمی*: نمایش «کیلومتر 944» نگاه خود را معطوف به نسلی می‌کند که کماکان پرسش‌گری درباره تاریخ معاصر کشورمان را در قالب نقد، نظر، گفتارها و جستارهای پدران و مادرانی سپری می‌کند که سال‌های ...

|

نظرات کاربران