در حال بارگذاری ...
رییس اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی:

تا حصول نتیجه پیگیر ضررمالی بخش خصوصی و هنرمندان تئاتر خواهیم بود

رییس اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی : خراسان رضوی اولین استانی بود که در ۱۴ اسفند برای ضرر بخش خصوصی و لغو مجوزها درخواست مساعدت مالی کرد که خوشبختانه معاون هنری وزیر کتبا قول مساعدت دادند و انشاا... تا حصول نتیجه پیگیر خواهیم بود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان رضوی،  رییس اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی عنوان کرد:خراسان رضوی اولین استانی بود که در ۱۴ اسفند برای ضرر بخش خصوصی و لغو مجوزها درخواست مساعدت مالی کرد که خوشبختانه معاون هنری وزیر کتبا قول مساعدت دادند و انشاا... تا حصول نتیجه پیگیر خواهیم بود.

 وی افزود: سال گذشته حوادث گوناگون و تعطیلات ناشی از آن باعث کاهش اجرای گروه‌های نمایشی در استان شد به طوری که علاوه بر تعطیلات عادی سالانه، تئاتر استان ۴۰ روز تعطیلات اضافی را متحمل شد.

محمدرضا باباخانی گفت: با این حال به مدد شورای نظارت بر هنرهای نمایشی خراسان رضوی آمار تولیدات تئاتر این استان در سال گذشته مناسب بود به طوری که مجوز برای ۸۹۹ مورد تولید و اجرای انواع هنرهای نمایشی در استان صادر شد.

وی با اشاره به وجود ۶۷ گروه نمایشی ثبت شده در خراسان رضوی ادامه داد: در سال گذشته، پنج هزار و ۷۸۲ تئاتر در استان به اجرا درآمد که ۶۳۵ هزار و ۷۰۰ نفر از آن دیدن کردند.
وی گفت: در سال ۹۸، ساخت سالن‌های تئاتر توسط بخش خصوصی نیز افزایش یافت به طوری که در مشهد سه سالن خورشید، پردیس تئاتر مستقل و شمایل و حوزه هنری و سالن ویژه کودک هنرپیشگان راه‌اندازی شد که بعدها به هر کدام از آنها چند سالن دیگر اضافه شد، همچنین نیشابور با دو سالن ماندگار و بابک به شهرستان هایی پیوست که فعالیت مستمر داشته و هر روز به اجرای نمایش می پردازند. 

باباخانی افزود: تعداد آموزشگاه‌های هنری خراسان رضوی از هفت مورد به ۱۱ مورد افزایش یافت و همچنین پنج جشنواره مطهر، میثاق تئاتر استانی، پرده خوانی و نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم در سال ۹۸ برگزار شد.

باباخانی ضمن استقبال از حضور بخش خصوصی در عرصه تئاتر استان گفت: از همه علاقمندان و سرمایه گذاران جهت احداث سالن در شهرستان‌ها یاری می خواهیم و حامی آنها خواهیم بود.




نظرات کاربران