در حال بارگذاری ...

پیام نوروزی محمدرضا باباخانی رئیس اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی

پیام نوروزی محمدرضا باباخانی رئیس اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی منتشر شد.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی پیام نوروزی محمدرضا باباخانی رئیس اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی منتشر شد.

ما تئاتر را انتخاب کردیم تا انسانیت را بیاموزیم و بیاموزانیم، ما تئاتر را انتخاب کردیم تا مهرورزی را بر صحنه‌ای به وسعت گیتی بازسازی کنیم، ما تئاتر را مشق کردیم تا عشق به جوهره‌ی هستی و نزدیکی با خالق زیبا را پیدا کنیم، ما تئاتر را انتخاب کردیم تا در کنارهم‌بودن و زیستن برای هم را تجربه کنیم،تئاتر به ما آموخته است که چگونه می‌توان در جمع بود،تلاش کرد،عرق‌ریزان روح را تماشا کرد تا به یک هدف مشترک و والا برسیم.
و امروز در آستانه‌ی طلوع چندباره‌ی روز جهانی تئاتر، چقدر جای خالی این هنر نجیب،مظلوم و انسان‌ساز احساس می‌شود. دل همه‌ی ما برای روی صحنه‌بودن تنگ است و دوری از نور پرفروغ جادوی تئاتر، دل‌هامان را پژمرده است؛اما این‌بار هم به حکم درس‌هایی که از تئاتر آموخته‌ایم و به شوق نبردی گروهی با دشمنی که جان جهان را نشانه رفته است، لباس نقشی نوتر بر تن کرده‌ایم، ماسک بر چهره می‌زنیم،صحنه‌ها را از ناپاکی می‌روبیم و سترون می‌کنیم، گرچه دور از هم اما سوار بر توسن خیال،بر صحنه‌ای مشترک،مشت در مشت گره می‌کنیم تا نقش منفیِ این بازی پرحادثه به زانو درآید.
همراهی هنرمندان تئاتر خطه‌ی خورشید در نبرد با ویروس مخرب کرونا،ستودنی است. حالا که در خانه مانده‌اید،در این روزهای پرطراوت بهاری که نبودن شما بر صحنه،به شدت احساس می‌شود،یقین داریم دوباره نور برصحنه شدت می‌گیرد و هنرتان در سالن‌های تئاتر جلوه‌گر می‌شود.
روز جهانی تئاتر بر تمام اهالی نجیب،سخت‌کوش،بی‌ادعا و پرتوان تئاتر خراسان و ایران گرامی باد
به امید روزهایی پر از سلامتی برای ایران اسلامی
محمدرضا باباخانی
سرپرست اداره هنرهای نمایشی استان
فروردین۹۹




مطالب مرتبط

در نشست خبری نمایش مطرح شد

«رورانس»؛ یک نقد اجتماعی است
در نشست خبری نمایش مطرح شد

«رورانس»؛ یک نقد اجتماعی است

نوید اسدیان که پس از چند سال دوری از عرصه تئاتر، نمایش «رورانس» را در مشهد روی صحنه آورده است، در نشستی خبری، تاکید کرد این اثر اجرایی که یک نقد اجتماعی به شمار می‌‌رود، برای او به مثابه یک چالش و ریسک بزرگ بوده است.

|

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی ۲۳ آبان به پایان رسید. در بخش صحنه‌ای، سه نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از نیشابور،» یه جور دیگه یعنی همین» از مشهد و«برچسب» از کاشمر و در بخش خیابانی نمایش‌های «سمپوزیوم شمر و مجنون» از سبزوار، «هفت‌سنگ» از مشهد و «خون‌بست» ...

|

نظرات کاربران