در حال بارگذاری ...

سالن اصلی تئاتر شهر مشهد تعمیر می‌شود

هنوز مدت زیادی از قانون خصوصی سازی آتش‌نشانی در مشهد نگذشته که سالن اصلی تئاتر شهر مشهد با اعلام انجمن هنرهای نمایشی برای تعمیرات و جلوگیری از بحران های احتمالی تعطیل می شود

به گزارش  تئاتر مشهد، هنوز مدت زیادی از قانون خصوصی سازی آتش‌نشانی در مشهد نگذشته که سالن اصلی تئاتر شهر مشهد با اعلام انجمن هنرهای نمایشی برای تعمیرات و جلوگیری از بحران های احتمالی تعطیل می شود

«تعمیرات سالن اصلی خواسته ی مسلم انجمن است»
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان در گفتگو با خبرنگار آوانسن درباره ی خبر توقف اجراهای سالن اصلی تئاتر شهر برای تعمیرات گفت: با توجه به اینکه هنوز غیر از نمایش «تیستو سیزانگشتی» هیچ نمایش دیگری از از لحاظ فنی مجوز نگرفته است؛ اداره ی ارشاد طبق مصوبه شورای راهبردی اعلام کرده با توجه به تعمیر سالن اصلی تئاتر شهر مشهد، از 25 دی ماه سال جاری مجوز اجرای نمایش ها را صادر خواهند کرد و تمامی گروه های نمایشی طبق همان جدول قبلی، تاخیری یک ماهه را در روند اجرای خود خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد سلامی خراسان رضوی به ما قول داده اَند که اگر ارشاد بودجه ترمیم سالن را تامین کند کارگرها سه شیفت کار خواهند کرد تا سالن اصلی تئاتر شهر هرچه سریعتر به مرحله بهره برداری برسد.
آرش خیرآبادی با اشاره به اهمیت بالای ایمنی سالن اصلی تئاتر شهر افزود: به محض طی شدن روند اداری، فعالیت سالن اصلی تئاتر شهر را متوقف خواهیم کرد تا مراحل ایمن سازی تکمیل شود.
این نویسنده و کارگردان تئاتر ادامه داد: برای اولین بار است که انجمن هنرهای نمایشی وارد بحث تعمیرات سالن اصلی تئاتر شهر می شود. تعمیرات خواسته ی مسلم انجمن است و با پیگیری و اصرار انجمن اتفاق افتاده و تامین اعتبارش هم با ارشاد است و احتمالا در ادامه ی این تعمیرات بهسازی هم اتفاق خواهد افتاد.

«تعمیرات سالن اصلی نباید در زمان اوج اجراها اتفاق بیفتد»
حمیدرضا سهیلی در گفتگو با خبرنگار آوانسن بیان کرد: هر فضا و سالنی که با مردم در ارتباط است نیازمند بازسازی و تعمیرات است؛ اما این تعمیرات باید زمانیکه کمترین استفاده از سالن اصلی می شود انجام شود نه زمانیکه در اوج اجرا ها هستیم. 
وی که هم اکنون عضو شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر است افزود: کاش این تعمیرات در دهه محرم و صفر انجام می شد و به روزهای شلوغ و پر ترافیک صف اجرا و تقاضا ی گروه های نمایشی نمی کشید

«اقدامات انجمن برای تعمیر سالن اصلی شایسته تقدیر است»
محمد جهانپا که این شبها نمایش «تیستو سبزانگشتی» را در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا میکند در رابطه با مشکلات زیاد سالن اصلی می گوید: سالن اصلی تئاتر شهر مشهد سرشار از مشکلات فنی است، به لحاظ نور مشکلات اساسی دارد، داکت های سالن اصلی باید بازنگری و ترمیم شوند. بخش هایی از کف سالن طی سال های گذشته نشست کرده همچنین اینکه پرده های جدا کننده سالن؛ یعنی یال های صحنه پاره است، پشت صحنه امکانات بهداشتی ندارد و در بدترین شکل ممکن است. سالن از لحاظ جذابیت حال و هوای گذشته را ندارد.
جهانپا با اشاره به اهمیت تنها سالنِ اصلی دومین قطب تئاتر کشور افزود: سالن اصلی پیشانی تئاتر شهر مشهد است و باید امکانات بهتری داشته باشد. ما از نظر امکانات مدیریت بحران در مواقع خطر در مضیقه ایم، کپسول آتش نشانی نداریم و درب های خروج مان مشکل دارد، اگر در زمان اجرا مورد اورژانسی پیش بیاید چطور مخاطب مان را از سالن خارج کنیم؟ حادثه سالن اصلی تئاتر شهر بیرجند را به خاطر بیاورید، اگر در ساعت اجرا این اتفاق می افتاد چه می شد؟
محمد جهانپا در خاتمه تاکید کرد: تعمیرات سالن اصلی لازم است، در تهران هم هرچند سال یکبار این ترمیم اتفاق می افتد. اینکه انجمن اقدام به تعمیر سالن اصلی کرده شایسته تقدیر است.




نظرات کاربران