در حال بارگذاری ...
در تئاتر مستقل مشهد:

«پروانه و یوغ» به روی صحنه می رود

نمایش «پروانه و یوغ» نوشته ی محمد چرمشیر و کارگردانی امیر رنجبر از ۱۸ آبان ماه در پردیس تئاتر مستقل مشهد به روی صحنه می رود

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، نمایش «پروانه و یوغ» به نویسندگی محمد چرمشیر؛ به کارگردانی مشترک امیر رنجبر و مسعود نورزی به روی صحنه می رود.
این نمایش که در ژانر تراژدی کلاسیک است نگاهی کوتاه و مختصر به زندگی ونسان ونگوگ، نقاش به نام و شهیرِ هلندی دارد و در خلال این سیر روایی، گریزی به بیان دغدغه های این هنرمند می زند.
پروانه و یوغ روایتگر بخشی از زندگی ونگوگ است و به بیان ستیز بین جهان بیرون و درون این هنرمند می پردازد.
امیر رنجبر در گفتگو با آوانسن اظهار کرد: این نمایش به چند مولفه مهم زندگی ونگوگ می پردازد؛ عقاید، شرایط اجتماعی و زیستی و نگرش های هنری او در بستر یک قصه مدرن؛ تا زوایای جدیدی از زیست این هنرمند سرشناس را نشان دهد.
پروانه و یوغ یک تراژدی کلاسیک از افول یک قهرمان هنری است و با همان مختصات تراژدی کلاسیک پیش می رود و قهرمان در اوج نا فرجامی در تاریخ رها میشود اما زاویه دید چرمشیر در انتخاب قصه و نوع روایت باعث جذاب شدن اثر شده است.
کارگردان «پروانه و یوغ» در پاسخ به سوالی مبنی بر علت انتخاب این متن افزود: نمایشنامه هایی از این نوع، سعی به نشان دادن دغدغه های یک هنرمند واقعی را در زمان خود دارند. در برش هایی از این نمایش، ارتباط این هنرمند را با دیگر افراد زندگی اش مشاهده میکنیم که با تلاش در همذات پنداری با این هنرمند، سعی در شناخت هنرمندان زمانه ی خود میکنیم. پایان تراژیک و نا فرجام زندگی این هنرمند، ما را وا میدارد که با تلنگری به خود، هنرمندان واقعی ناشناخته امروز را از یوغ بی توجهی و نادیده گرفتن برهانیم.
این نمایش به تهیه کنندگی امیرمسعود دلشاد از 18 آبان ماه به مدت 15 شب در پردیس تئاتر مستقل مشهد به روی صحنه خواهد رفت.
حمید ایزد پناه، نازنین موسوی، مسعود نوروزی، مبینا خوشدل، امیرحسین عامل، عطیه حاتمی؛ سجاد خسروی کوچ بازیگران این نمایش هستند؛ احسان روحی مشاور کارگردان؛ و رضا پهلوان کاشی روابط عمومی این اثر را بر عهده دارد.
نمایش پروانه و یوغ به کارگردانی امیر رنجبر کاری از گروه نمایش سالار است.




نظرات کاربران