در حال بارگذاری ...

تئاتر مشهد؛ تنها نماینده ایران در ترکیه

«معجزه دوستی» اثر کمپانی تئاتر سیمرغ با حضور هنرمندان مشهدی در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان بورسای ترکیه؛ به‌عنوان تنها گروه از میان ٢٠گروه متقاضی از ایران برای حضور در این رویداد بین‌المللی، روی صحنه رفت.

به گزارش ایران تئاتر؛ نمایش «معجزه دوستی» که اثری از محمد برومند، هنرمند مطرح مشهدی است، بعد از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر در کشورهای هند، اوکراین، بوسنی، تونس و نپال، این‌بار در روز اول جشنواره بورسای ترکیه با هنرمندی داریوش نظافت‌غازانی، دلارام کفاش‌زاده، عسل اکبری‌نسب، بهار رنجبر، ملیکا یوسفی، هلیا شاکری، تارا عابدی و مریم خوشدل به اجرا درآمد.

در این جشنواره، ٢١ نمایش از کشورهای ایران، ترکیه، اوکراین، اوگاندا، ژاپن، مجارستان، انگلستان، دانمارک، ایتالیا و بلغارستان حضور داشتند. جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بورسا با حمایت مالی شهرداری این شهر و حمایت معنوی اسیتژ ترکیه برگزار شد و یکی از ویژگی‌های آن، حضور آثار قدرتمند خارجی، اکثرا بی‌کلام و با ترکیبی از حرکت و موسیقی بود.

«معجزه دوستی» که تئاتری برپایه حرکت و موسیقی و روایتی از دوستی پرنده و مترسک است، به‌عنوان تنها گروه از میان ٢٠گروه متقاضی از ایران برای حضور در این رویداد بین‌المللی، پذیرفته شده‌ بود و حضورش را در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بورسا با دو اجرا، یکی ویژه دانش‌آموزان و دیگری برای خانواده‌ها و هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره، به پایان برد.




مطالب مرتبط

در نشست خبری نمایش مطرح شد

«رورانس»؛ یک نقد اجتماعی است
در نشست خبری نمایش مطرح شد

«رورانس»؛ یک نقد اجتماعی است

نوید اسدیان که پس از چند سال دوری از عرصه تئاتر، نمایش «رورانس» را در مشهد روی صحنه آورده است، در نشستی خبری، تاکید کرد این اثر اجرایی که یک نقد اجتماعی به شمار می‌‌رود، برای او به مثابه یک چالش و ریسک بزرگ بوده است.

|

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی ۲۳ آبان به پایان رسید. در بخش صحنه‌ای، سه نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از نیشابور،» یه جور دیگه یعنی همین» از مشهد و«برچسب» از کاشمر و در بخش خیابانی نمایش‌های «سمپوزیوم شمر و مجنون» از سبزوار، «هفت‌سنگ» از مشهد و «خون‌بست» ...

|

نظرات کاربران