در حال بارگذاری ...
با معرفی برترین های هفتمین دوره جشنواره

جشنواره تئاتر میثاق با برتری «همه مرد منتظر» و«افسانه» پایان یافت

هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای میثاق با معرفی نفرات و گروه‌های برتر نمایشی در سینمای ایران کاشمر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایران تئاتر به دلیل پویایی جشنواره تئاتر میثاق, پس از ۶ دوره برگزاری در سطوح شهرستانی و استانی، امسال برای نخستین بار به‌صورت منطقه‌ای با حضور گروه‌های نمایشی از ۵ استان کشور(خراسان رضوی،شمالی، جنوبی،یزدوسیستان وبلوچستان) برگزار شد.
این جشنواره از ۲۱ تیرماه به میزبانی کاشمر آغاز شده بود که روز گذشته با حضورمدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران،مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی خراسان رضوی وجمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی با معرفی نفرات و گروه‌های برتر نمایشی به‌کار خود پایان داد.
براساس رای هیات‌داوران
 در بخش پوستر و بروشور احمدرضا آخوندزاده برای نمایش "همه مرد منتظر" از مشهددربخش
موسیقی مرتضی بحرینی برای نمایش "افسانه "از کاشمردربخش
 گریم رؤیا حشمتی برای نمایش "گزارش یک اقلیت زنانه" ازمشهد
دربخش طراحی لباس ضمن تقدیر از حبیب شهلی بر برای نمایش "اینجا آدم ها" از ایرانشهر،سمیرا معصومی برای نمایش "افسانه" از کاشمر را به‌عنوان برگزیده انتخاب کردند و در بخش طراحی نور هم رضا جعفری برای نمایش "غشمار"از بجنورد و  امیرعباس محمدی برای نمایش "افسانه "از کاشمر راشایسته تقدیر دانستند.
هیات‌داوران احمدرضا آخوندزاده برای نمایش "همه مردمنتظر" از مشهد، جواد فانی برای نمایش "افسانه" از کاشمر و مسلم جعفری برای نمایش"غشمار" از بجنورد را حائز رتبه اول تا سوم در طراحی صحنه معرفی کردند.

در بخش بازیگری زن هیات‌داوران از بازی  تینا گودرزی در نمایش "گزارش یک اقلیت زنانه"ازمشهد آرزو جعفریان در نمایش " تست نهایی" و مهلا دهباشیان در نمایش "همه مرد منتظر" تقدیر کرد و پرستش سلطانی برای بازی در نمایش" گزارش  یک اقلیت زنانه "از مشهد،آزاده حیدرزاده برای بازی در نمایش "غشمار"از بجنورد و نادیا راشدی برای نمایش "افسانه" از کاشمر، به ترتیب به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

 در بخش بازیگری مرد نیز هیات‌داوران از بازی سهراب یوسفی در نمایش " افسانه "از کاشمر تقدیر کرد و بهنام محمدزاده برای بازی در نمایش "هفت‌سین سال 63"ازاسفراین، کوروش دانشور برای بازی درنمایش "همه مرد منتظر" ازمشهدو نصیر برهانزهی برای بازی در "نمایش اینجا آدم ها"ازایرانشهر به‌عنوان نفرات اول تا سوم این بخش معرفی کردند.

داوران هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای میثاق از محمدرضا امیرخانی برای نمایش "تست نهایی" از یزد تقدیر کرد و اسماعیل بایگی برای نمایش "همه مرد منتظر"ازمشهدو نظیر برهانزهی برای  نمایش "اینجا آدم ها"ازایرانشهر را به‌عنوان نفرات اول و دوم و  ابوالقاسم یزدانی برای نمایش "غشمار"ازبجنورد و احسان روحی را برای نمایش "گزارش یک اقلیت زنانه"ازمشهد به‌طور مشترک به‌عنوان رتبه سوم بخش نمایشنامه‌نویسی انتخاب کردند.

 در بخش کارگردانی نیز ابوالقاسم یزدانی برای نمایش "غشمار" از بجنورد رتبه نخست را کسب کرد، جواد فانی برای نمایش "افسانه "از کاشمر و نصیر برهانزهی برای نمایش "اینجا آدم‌ها" از ایرانشهر به‌طور مشترک دوم شدند و اسماعیل بایگی نیز برای نمایش "همه مرد منتظر" از مشهد عنوان سومی را کسب کرد.

هیات‌ داوران دو نمایش "همه مرد منتظر" از مشهد و نمایش "افسانه" از کاشمر را به‌دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی معرفی کردند.




نظرات کاربران